Precise Resort Hafendorf Rheinsberg

HS

Hotel, Bed & Breakfasts etc.
125 Ratings of 5 (125)
4
4
16
77
24
How did you like your stay? You have already rated your stay.

Precise Resort Hafendorf Rheinsberg

(3.9)
125 Ratings
PB, on 27.06.2022
Overall impression

Positive:

Lage

Negative:

alte und abgewohnte Zimmerausstattung

Sabine, on 29.10.2021
Overall impression

Positive:

Die Lage direkt am Wasser

Kerstin, on 07.06.2020
Overall impression

Positive:

Die Lage zum Wasser .

Negative:

Wer die Stadt Rheinsberg erkunden möchte, muss gut zu Fuß sein oder das Auto nutzen.

Schibolsky, on 13.03.2020
Overall impression

Positive:

Freundlicher Service

Negative:

Abgenutzter Teppichboden
Matratzen
Bettwäsche mit Löcher
Fernseher zu klein

Bernd Jäger, on 04.03.2020
Overall impression
Andreas Bergmann, on 03.03.2020
Overall impression

Positive:

Das Zimmer in der 3. Etage hat uns sehr gut gefallen.Die Dachschrägen und das Bullauge in der Zwischenwand zum Bad verleiht dem Zimmer ein schönes Ambiente mit Wohlfühlkarakter.

Negative:

Wir waren sehr zufrieden.

Basso Egidio, on 02.03.2020
Overall impression

Positive:

Der Schwimmenpool, mit allem seinen Massage-Möglichkeit
Das Frühstuck war auch sehr gut 👍

Negative:

Das Hotel kommt „ In die Jahre“, unser schöne Zimmer brauchte eine Neue Anstrich

Monika Grieger, on 01.03.2020
Overall impression

Positive:

Die Größe des Zimmers. Ausstattung Bad.

Negative:

Das Desinteresse des Personals im Restaurant. Der Teppichboden im Zimmer.

Grzemba, on 27.02.2020
Overall impression

Positive:

Wir hatten sehr schöne Zimmer mit Balkon!!

Krahl, on 21.02.2020
Overall impression

Positive:

Aussicht, Bad, Frühstück

Negative:

Möbelgewicht

K., on 19.02.2020
Overall impression

Positive:

Pool, Frühstücksbuffet, Saunabereich,Lage am Wasser,Zimmer war sehr schön

Andreas, on 18.02.2020
Overall impression

Positive:

Die Lage und das Schwimmbad. Die Freundlichkeit des Personals

Heidemarie Kelz, on 18.02.2020
Overall impression

Positive:

Das Schwimmbad

Negative:

war alles ok

Jennifer, on 17.02.2020
Overall impression

Positive:

Das Buffet Frühstück/Abendessen war sehr gut. Gemütliche Atmosphäre, der Ausblick/ Seeseite, nettes Personal.

Negative:

Leider waren die Madratzen nicht mehr die Besten und man merkte jede Feder beim liegen.

Dr. Dörte Dörner, on 11.02.2020
Overall impression

Positive:

Tolle Lage, sehr guter Service, sehr freundliches Personal, sehr gute Ausstattung, sehr gutes Preis-Leistungsverhältnis

Gina Scholz, on 09.02.2020
Overall impression

Positive:

Der Pool..,war mit kind da. Die Mitarbeiter waren nett.schöner Balkon . Zimmer gross genug. Buffet lecker.
Ruhige Umgebung ( Februar)
Wir haben uns wohl gefühlt.

Negative:

Ich war etwas erschrocken am Anfang, da das Hotel insgesamt renoviert werden sollte. Innen wie außen.
Teppiche so fleckig und Wände teilweise auch. Irgendwann kommt einfach Verschleiß. Dadurch wirkt es aber leider unhygienisch und billig.

Woitkowiak, on 08.02.2020
Overall impression

Positive:

Die umfangreiche Nutzung der Schwimmhalle und die die Gesamtgestaltung dort

Matthes, on 07.02.2020
Overall impression

Positive:

alle Annehmlichkeiten vorhanden

Negative:

-

Visitors, on 04.02.2020
Overall impression

Positive:

Das Frühstück und der Pool.

Wolfgang Schumann, on 03.02.2020
Overall impression

Positive:

Stets gut ansprechbare Mitarbeiter, ruhige Lage, vielfältiges und leckeres Frühstücksbuffet.

Negative:

Am Samstag war der kleine Saunabereich überfüllt.

Plätrich, on 01.02.2020
Overall impression

Positive:

Schwimmbad sehr gut und Umgebung toll

Negative:

Dreckige Teppiche..kaputte Bettumrandung..Stühle im Restaurant voller flecken..sehr teure Getränkepreise

Visitors, on 31.01.2020
Overall impression

Positive:

... wir waren von der Nähe zum Wasser, den Zimmern und dem Schwimmbad sehr angetan!

Negative:

... für das Büffet/ Frühstück würde ich auf mehr Qualität anstatt Quantität wünschen... Beim Essen à la carte gab es für Vegetarier keine Auswahl.

Ellen Speckemeier, on 28.01.2020
Overall impression

Positive:

Die Freundlichkeit des Personals.
Der Wellnessbereich.

Negative:

Das Restaurant und das Essen.

Visitors, on 28.01.2020
Overall impression

Positive:

Innenpool

Negative:

Fernseher,schlechter Empfang, Bild und Ton misrrabel

H.-U.R., on 25.01.2020
Overall impression

Positive:

Sehr freundliches hilfsbereites Personal, sehr gute Ausstattung (Hallenbad, Sauna),tolles Frühstück, à la carte-Speisen nicht günstig aber weil hochwertig angemessen

***, on 24.01.2020
Overall impression

Positive:

Geräumiges und bequemes Zimmer in toller Lage. Endlich ein Hotelpool der lang genug zum Schwimmen ist, nicht wie winzigen Becken in vielen anderen Häusern.

Negative:

Die riesige Lobby wirkt nicht einladend könnte mit wenig Mühe angenehmer gestaltet werden, wobei die Sitzgelegenheiten jetzt schon bequem sind.

Joachim Seefeldt, on 21.01.2020
Overall impression

Positive:

Lage, Schwimmbad, Sauna

Ute Busch, on 18.01.2020
Overall impression

Positive:

Schwimmbad und Sauna

Negative:

Bauarbeiten die im Vorfeld nicht von Ihnen mitgeteilt wurden. Austausch aller Teppiche im Hotel, dadurch Restaurant und Bar geschlossen. Restaurant wurde in ein Seminarraum ausgelagert und dieser war nur über einen Außenzugang zu erreichen. Das gesamt Hotelzimmer war eher gar nicht gereinigt, dort noch einen alten dreckigen Teppich und Bettwäsche die Blutflecken hatte und erst auf bitten Ausgetauscht wurden. Insgesamt konnte man an dem gesamten Personal in unsren Reisezeitraum ein großes Desinteresse erkennen.

Ott Natalja, on 14.01.2020
Overall impression

Positive:

Sehr freundliches und hilfsbereites Personal. Sehr gutes Frühstück. Schöne Umgebung

Negative:

Wellnessbereich ist klein und nicht so gemütlich

Beate Büttner, on 13.01.2020
Overall impression

Positive:

Nähe zur Natur , sehr freundliches Personal , schönes warmes und großes Schwimmbad

Negative:

Aussicht auf den Parkplatz (trotz geringer Auslastung bei Anreise) sichtbare Abnutzungsspuren an Zimmer und Bettmöbeln,nur eine sehr heiße Sauna (90 Grad)

Uta Guericke, on 07.01.2020
Overall impression

Positive:

Die ruhige Lage. Das Frühstück war wunderbar. Sauna und Schwimmbad waren gut ausgestattet.
Wir haben uns gut erholt und entspannt.

Negative:

Auf dem Hotelflur war es morgens sehr lebhaft...

Lind, on 21.12.2019
Overall impression

Positive:

Frühstückb

Brigitte Hoffmann, on 17.12.2019
Overall impression

Positive:

- Frühstücksbüfett war sehr
- Zimmerausstattung sehr gut und geräumig
- Umfeld mit Hafendorf sehr ansprechend

P. Schulze, on 14.12.2019
Overall impression

Positive:

großzügiger Pool-und Saunabereich

Negative:

Hellhörig

Müller, on 13.12.2019
Overall impression

Positive:

Sauber, Ordentlich, Ruhig, gut gelegen

Negative:

alles gut

Barbara Solf-Krause, on 13.12.2019
Overall impression

Positive:

Die Lage des Hotels

H. Schwerdtner, on 30.11.2019
Overall impression

Positive:

Sauberkeit, freundliche Bedienung

Negative:

Fernseh- und Radioempfang, sehr altes Gerät mit schlechtem Bild. (war aber für den Aufenthalt unwichtig)

lutz tinius, on 30.11.2019
Overall impression

Positive:

wir waren rundum zufrieden,

Sabine Liebgott, on 22.11.2019
Overall impression

Negative:

In unserem Zimmer war die Auslegeware sehr fleckig. Müsste m.E. erneuert werden.

Margit Grosinske, on 21.11.2019
Overall impression

Positive:

das Schwimmbad

Negative:

das Fitnesscenter

Jetschmann, on 21.11.2019
Overall impression

Positive:

Die Lage

Yvonne Vieweg, on 19.11.2019
Overall impression
Jens Haasen, on 15.11.2019
Overall impression

Positive:

Die Lage

Negative:

Essen a la carte passt nicht zum Essen am Buffett im gleichen Restaurant. Dafür reicht die Zahl der Mitarbeiter nicht, und es dauert lange, bis man a la carte etwas zu essen kriegt.

TW, on 14.11.2019
Overall impression
Visitors, on 13.11.2019
Overall impression

Positive:

Das 25-Meter-Schwimmbecken

Negative:

Es gibt im Doppelzimmer nur 1 Sessel. Wo soll bitte die 2. Person sitzen?

Marietta Beyer, on 06.11.2019
Overall impression

Positive:

Das große Schwimmbad ist wirklich sehr schön.

Negative:

Sauberkeit im Badezimmer. Silberfischchen huschen durchs Bad, wenn man Licht anschaltet. Schlecht gespülte Gläser in der Nachtbar.

Visitors, on 06.11.2019
Overall impression

Positive:

kostenloses Upgrade bei der Zimmerkategorie

Negative:

sehr voller Speiseraum zu den Mahlzeiten

Susann Fiedler, on 06.11.2019
Overall impression

Positive:

Das super Frühstück.Die Freundlichkeit der Mitarbeiter.

Negative:

Das Zimmer lag am Fahrstuhl.Viele Gebrauchsspuren, müsste dringend renoviert werden.Sehr dreckigerTeppich.Der Kühlschrank war schmutzig. Alter Fernseher,Fernbedienung und Fön müssten erneuert werden.Defekte Steckdosen.Ich kann das Hotel leider nicht mehr weiter empfehlen.

Jacobeit, on 16.04.2019
Overall impression

Positive:

das große Zimmer + Bad

Negative:

Zimmerlage

Andreas Pfitzner, on 12.04.2019
Overall impression

Positive:

Alles.

Negative:

Hundekosten pro Übernachtung von 15,00 €.

Biedemann, on 26.03.2019
Overall impression

Positive:

die späte Abreisemöglichkeit.
Das Frühstücksbüfett.

Dieter Speck, on 04.03.2019
Overall impression

Positive:

Die Lage ist schon etwas besonders , direkt am See und absolut ruhig.
Der Wellnessbereich ist sehr großzügig , mit einem 25 m Schwimmbecken .
Das Frühstücksbuffet ist auch sehr gut .
Das Restaurant haben wir diesmal nicht besucht .

Negative:

In den Zimmern gibt es z.T. einen Investitionsstau .
Die Bodenbeläge sollten unbedingt erneuert werden .

Buhr, on 25.02.2019
Overall impression

Positive:

Die Super Abwicklung vor und während der Reise

Negative:

Generell haben wir uns überlegt ob auf den Zimmern ein kleiner Wasserkocher und Tee das Angebot noch abrunden würde.

G.Peine, on 25.02.2019
Overall impression

Positive:

Das Schwimmbad , die Gesamtanlage, der grosse Schlosspark und die Zimmerausstattung Bad zum Wohnraum !

Negative:

Der kleine Bildschirm des TV .

Grzemba, on 14.02.2019
Overall impression

Positive:

Das Restaurant

Negative:

keine Probleme

Kriemann, on 11.02.2019
Overall impression

Positive:

sehr gutes Frühstücksangebot,
sehr schöne, große Zimmer,
großer Pool
Freundlichkeit der Angestellten

Negative:

große Anlage, aber nur 2 Saunen,

Holger Schröter, on 09.02.2019
Overall impression

Positive:

Ruhige Lage, gute Ausstattung mit Wellnessbereich und Schwimmbad

Negative:

Lage etwas außerhalb, im Winter in Rheinsberg wenig touristische Sehenswürdigkeiten; kurios und für uns im ersten Moment nicht lustig: Buchung über ihr Unternehmen wurde nicht an das Hotel weiter geleitet, so dass für uns bei Ankunft im Hotel kein Zimmer zur Verfügung stand (Hotel löste das Problem jedoch schnell und unkompliziert)

Bildstein, on 08.02.2019
Overall impression

Negative:

im Wellnessbereich zu niedrige und immer dauerbesetzte Liegen

Visitors, on 05.02.2019
Overall impression
Lindenblatt, on 05.02.2019
Overall impression

Positive:

Das freundliche Personal und der gute Service.

Gelhardt, on 30.01.2019
Overall impression
Annemarie Seefeldt, on 29.01.2019
Overall impression

Positive:

Schwimmbad, Sauna, Wellness, Lage

Negative:

nichts

Visitors, on 25.01.2019
Overall impression
Frau Müller, on 22.01.2019
Overall impression

Positive:

Hell, freundlich

Negative:

alles etwas in die Jahre gekommen

Bethke, on 21.01.2019
Overall impression

Positive:

Die Location und die Gegend war sehr schön

Darge, on 07.01.2019
Overall impression

Positive:

Sauna

Visitors, on 18.12.2018
Overall impression
Gaby Maschke, on 13.12.2018
Overall impression

Positive:

Sehr freundliches Personal, super Service

Negative:

Im Spa- Bereich standen zu wenig Liegen

Thomas, on 11.12.2018
Overall impression

Negative:

Es war unglücklich dass ausgerechnet an diesem Wochenende das Restaurant im Hotel wegen einer Veranstaltung geschlossen war

Harry, on 24.11.2018
Overall impression

Positive:

Großes Zimmer, ruhig, tolles Frühstück

Negative:

zu kleiner Fernseher

Jörg, on 09.11.2018
Overall impression

Positive:

Ruhige Lage.
Schwimmbad im Haus.
Preis-/Leistungsverhältnis

Heike Pflaume, on 06.11.2018
Overall impression

Positive:

Schwimmbad, spätes Auschecken um 12 Uhr, Sauna

Negative:

Frühstücksbufet war etwas überlastet durch das sehr gut besuchte Hotel

We offer you

pets-friendly Pet-friendly
Car parking
Restaurant
Wi-Fi
Sauna
From € 172,-
p.E./N, FR
Show availability & price

p.P. = per person, p.P./N = per person / night, p.E./N = per unit / night, EZ = Single room, DZ = double room, FeWo = holiday home, App. = apartment, Suite = suite, FR = Breakfast, HP = half board, VP = full board

The harbour village Rheinsberg is located at the southern tip of the Mecklenburg Lake District, on the German Alleenstraße. Close enough to the federal motorway to be easily accessible, far enough away to escape everyday life. Rheinsberg can be reached from the centre of Berlin within about 90 minutes, from Hamburg it takes about 120 minutes from the city limits. You can expect 176 elegantly furnished rooms & suites and culinary delights in the à la carte restaurant or in the Sea Port restaurant. 4 light-flooded meeting and event rooms, equipped with state-of-the-art presentation and conference technology make your event with a capacity of 10 to 1000 people an eye-catcher. Relax extensively in the wellness area with swimming pool, exclusive massage and facial treatments, fitness room with harbour view, solarium and sauna area.
Continue readingcollapse
  • Luftaufnahme
  • Classic Doppelzimmer (28qm) Wald und Wiesenblick
  • Superior Doppelzimmer (28qm)/Seeblick
  • Restaurant Luv & Lee
  • Frühstücksbuffet
  • Sea-Port- Restaurant
  • Hotel Hafendorf Rheinsberg
  • Schwimmbad
  • Sauna mit Eisbrunnen im Hafendorf Rheinsberg
  • Sauna
  • Sternenraum
  • Day Spa Suite
  • Hotel Außenansicht Winter
  • Precise Resort Hafendorf Rheinsberg
  • Luftaufnahme

The harbour village Rheinsberg is located at the southern tip of the Mecklenburg Lake District, on the German Alleenstraße. Close enough to the federal motorway to be easily accessible, far enough away to escape everyday life. Rheinsberg can be reached from the centre of Berlin within about 90 minutes, from Hamburg it takes about 120 minutes from the city limits. You can expect 176 elegantly furnished rooms & suites and culinary delights in the à la carte restaurant or in the Sea Port restaurant. 4 light-flooded meeting and event rooms, equipped with state-of-the-art presentation and conference technology make your event with a capacity of 10 to 1000 people an eye-catcher. Relax extensively in the wellness area with swimming pool, exclusive massage and facial treatments, fitness room with harbour view, solarium and sauna area.
Continue readingcollapse
  • Luftaufnahme
  • Classic Doppelzimmer (28qm) Wald und Wiesenblick
  • Superior Doppelzimmer (28qm)/Seeblick
  • Restaurant Luv & Lee
  • Frühstücksbuffet
  • Sea-Port- Restaurant
  • Hotel Hafendorf Rheinsberg
  • Schwimmbad
  • Sauna mit Eisbrunnen im Hafendorf Rheinsberg
  • Sauna
  • Sternenraum
  • Day Spa Suite
  • Hotel Außenansicht Winter
  • Precise Resort Hafendorf Rheinsberg
  • https://api.tmb.pixelpoint.biz/api/tomas/asset/TMB00020080000270121-GER00020060004955376-TMB00020080019933706/thumbnail/4272/2848.jpg


Availability & prices


Ad.

Child 1

Child 2

Child 3

Child 4


No result found
We could not find any offer matching your search request. Our recommendation: To refine or change your query, use the information on availability, occupancy, minimum stay and arrival days.
Maintenance work
Due to maintenance work, our online booking platform is currently unavailable. Please try again later or send us your enquiry - thank you.
Maintenance work
Due to maintenance work, our online booking platform is currently unavailable. Please try again later - Thank you.

Your enquiry to the information and agency service regarding:
,

Thank you for your enquiry.

Fields selected with * are required fields and have to be completed.

Thank you for your enquiry!

In case your enquiry did not result in a booking, we will be getting in touch with you as quickly as possible during our service hours from Monday to Friday from 9 a.m. - 6 p.m.

We are also glad to answer all of your questions surrounding the State of Brandenburg at (+49)(0)331- 200 47 47. Please send us an e-mail at service@reiseland-brandenburg.de.

Your information and travel agency service Brandenburg

Your request was not successful!

Please try again later. Thank you.

Your information and travel agency service Brandenburg

What to know ...

Arrival/departure

  • Check-in: 3 pm, check-out: 12 noon

Continue reading Collapse

Arrival description

  • By car: Rheinsberg is 90 minutes by car from Berlin city centre, from Hamburg it will take you approx. 2 hours from the city's boundary. When using a navigation system, you should enter the street name ""Dr.-Martin-Henning-Str."" (16831 Rheinsberg) and drive north until you reach the town. Then keep straight on towards ""Zechliner Hütte"". After 500m, turn left towards the Hafendorf Rheinsberg. Public transport: Between May and September, there are direct trains between Berlin and Rheinsberg. From October until April, these direct trains run only on Friday, Saturday and Sunday. During this time you can travel to Neuruppin from Berlin Spandau on the RE6 (destination Witternberge) or to Gransee from Berlin Gesundbrunnen on the RE 5 (destination Neubrandenburg). Distance from the railway station to the hotel: Rheinsberg 3 km, Neuruppin 28 km, Gransee 23 km. We are happy to arrange a transfer for you.

Continue reading Collapse

Terms /misc.

  • The indicated room rates include electricity and final cleaning, as well as the legal value added tax of at present 19%. Exclusive parking fee (8 Euro per day/car) and local visitor's tax (1,50 EUR per person). Children's regulation: Children 0 - 2.9 years old free of charge

  • Children 3 - 12 years old 20.00 EUR extra bed incl. breakfast

  • Children 13 - 17 years old 40.00 EUR extra bed incl. breakfast

  • Children half-board up to 13 years old 13.00 EUR per child/day

  • Inquiry: Pets 15.00 EUR per animal/day Cancellation deadlines: Free cancellation up to 7 days before arrival: 27.05.2019 - 20.10.2019 19.04.2019 - 21.04.2019 24.12.2019 - 26.12.2019

Continue reading Collapse

Comfort Information

  • Lodging
    Visitor parking
    • Distance of visitor parking to the entrance (in meters, approx.): 50
    Flooring
    • Partly restricted walkable flooring (inside and/or outside)
    Stairs
    • Everything is accessible at ground level / without stairs.
    Bathroom equipment
    • Floor level shower available
    Additional info
    • Convenient arrival by public transport possible

Arrival planner

Hafendorfstraße 1

16831 Rheinsberg

Weather Today, 29. 9.

5 15
Partly cloudy throughout the day.

  • Friday
    5 17
  • Saturday
    6 14

Brochures

Tourist information

Tourismusverband Ruppiner Seenland e. V.

Fischbänkenstraße 8
16816 Neuruppin

Tel.: +49 (0) 3391-659630
Fax: +49 (0) 3391-659632

Weather Today, 29. 9.

5 15
Partly cloudy throughout the day.

  • Friday
    5 17
  • Saturday
    6 14

All information, times and prices are regularly checked and updated. Nevertheless, we can not guarantee the accuracy of the data. We recommend that you inquire about the current status by phone / e-mail or via the provider's website before your visit.

(+49) +49(0)3312004747​ We are available for you via telephone: weekdays Mon – Fri 9 am – 1 pm and Oct. 31 from 9 am – 1 pm.

Thank you for your enquiry!

In case your enquiry did not result in a booking, we will be getting in touch with you as quickly as possible during our service hours from Monday to Friday from 9 a.m. - 6 p.m.

We are also glad to answer all of your questions surrounding the State of Brandenburg at (+49)(0)331- 200 47 47. Please send us an e-mail at service@reiseland-brandenburg.de.

Your information and travel agency service Brandenburg

Your request was not successful!

Please try again later. Thank you.

Your information and travel agency service Brandenburg

Online booking


Thank you for visiting www.brandenburg-tourism.com

This website has been developed with the latest technology. Unfortunately, you are using a browser that does not meet the latest technical requirements.

We therefore ask you to use an alternative browser (E.g. Google Chrome, Firefox or Edge) and we hope you enjoy browsing our website.