Hotel Schloss Reichenow von oben
Hotel Schloss Reichenow von oben

We offer you

pets-friendly Pet-friendly
Car parking
Restaurant
Wi-Fi
Sauna

Hotel Schloss Reichenow

H

Hotel, Bed & Breakfasts etc.
35 Ratings of 5 (35)
1
1
4
18
11
How did you like your stay? You have already rated your stay.

Hotel Schloss Reichenow

(4.1)
35 Ratings
Stefan Proske, on 07.02.2020
Overall impression

Positive:

tolle Location, ruhig, historisch

Negative:

Zimmerausstattung könnte vollständiger sein, zB Wasserkocher, Espressomaschine; Ruhetage des Restaurants (Montag, Dienstag) ungünstig, zumindest Snacks sollten durchgehend angeboten werden.

Visitors, on 21.01.2020
Overall impression
Thomas, on 21.01.2020
Overall impression

Positive:

Die Toilette war sehr schlimm verdreckt, das Frühstück war sehr mittelmäßig, es wurde nichts nachgelegt, die Brötchen waren steinhart, die Qualität der Speisen nicht gut
Der Saunabereich war winzig, keine Handtücher

Negative:

Schöne Lage, nettes Personal

Britta, on 14.01.2020
Overall impression

Positive:

Das Personal ist super freundlich, das Haus sehr geschmackvoll möbliert, die Atmosphäre ist entspannt, die Umgebung herrlich menschenleer, das Abendessen im Restaurant ist der helle Wahnsinn. Sehr kreativ und wirklich herausragend besonders, ohne exotisch zu sein. Auch der Kuchen am Nachmittag war ein Gedicht.

Negative:

Beim nächsten Mal fragen wir nach einem Zimmer mit weicheren Matratzen:)
Das Personal ist zum Teil sehr jung und vielleicht daher an manchen Stellen noch nicht 100%ig professionell. Das wird aber durch die Freundlichkeit und Mühe aufgewogen.

Magda Hennig, on 24.12.2019
Overall impression
Visitors, on 19.11.2019
Overall impression

Positive:

sehr geschmackvoll

Katrin, on 11.11.2019
Overall impression

Positive:

Die Ruhe und der kleine See zum Spazierengehen.

Heike Pflaume, on 05.11.2019
Overall impression

Positive:

Ruhige Lage, sehr freundliches Personal, entspannte Athosphäre, sehr gute Betten/Matratzen

Negative:

Leider kein Aufzug, keine Möglichkeit, mit dem Auto zum Gepäckein-/ausladen direkt vorzufahren

Anni, on 14.07.2019
Overall impression

Positive:

Wir kannten diese Unterkunft schon. Das Haus hat einen neuen Betreiber und Sie haben modernisiert. Es war alles sehr schön, eben Schlossambiente auf modern und alt. Es hat sich beides harmonisch miteinander verbunden.

Negative:

DasEssen im Restaurant war etwas sehr speziell. Es war alles frisch gekocht und die karte sehr klein, deshalb wenige Auswahlmöglichkeiten. Am Geschmack war aber nichts zu bemängeln.

Carmen Castorf, on 02.04.2019
Overall impression

Negative:

Das Thema Glutenunverträglichkeit schien beim Service teilweise für Verwirrung zu sorgen. Das Frühstück war nicht gut, ich habe es lange nicht mehr erlebt, dass 30 Minuten vor Ende der Frühstückszeit nicht mehr nachgelegt und 15 Minuten vor dem Ende der Frühstückszeit abgeräumt wurde. Auch die Auswahl ließ zu wünschen übrig. Das Zimmer war sehr groß aber nicht sauber und schien uns eher wie eine Notunterbringung. Insgesamt waren wir enttäuscht und das Konzept war für uns nicht ersichtlich. Kein Safe und Telefon auf dem Zimmer fand ich auch ein wenig irritierend.

Visitors, on 27.03.2019
Overall impression

Positive:

Das Ambiente in den gemeinschaftlich genutzten Räumen.

Negative:

Das Frühstück. Es gab zwar eine gute Auswahl, aber die Qualität von Brot, Wurst, Käse und Eiern war leider nicht gut.

Anonym, on 20.03.2019
Overall impression

Positive:

Das Ganze Schloss, der Schlosspark mit See, sehr gutes Restaurant, freundliches Personal. Sehr empfehlenswert, außer...

Negative:

Die Sauna war innen und außen (Heizung) kalt. Auf Nachfrage würde die Sauna angeschaltet. Zum Aufguß stand ein Eimer mit altem Wasser bereit. Die Sportgeräte im Fitnessraum funktionierten nicht. Es roch nach Rauch.

Claudia Lippert, on 12.03.2019
Overall impression

Positive:

Sehr bequemes Bett, schöne Aussicht vom Zimmer aus, großes Zimmer, Wannenbad, gutes Restaurant

Negative:

Auf dem Flur lief tagsüber (bzw. bis zum Restaurantschluss gegen 21 Uhr) Musik, die bis ins Zimmer (Erdgeschoss) zu hören war, das ist unnötig.

Visitors, on 26.02.2019
Overall impression

Positive:

Das Schloss Reichenow ist ein stilvolles Haus, das sehr liebevoll restauriert und eingerichtet ist. Die ruhige und schöne Umgebung tragen zum Wohlfühlen bei. Das Personal ist stets ansprechbar und sehr freundlich und kompetent. Ich kann einen Aufenthalt dort sehr empfehlen.

Visitors, on 19.02.2019
Overall impression

Positive:

Sehr aufmerksamer und freundlicher Service

Sven H., on 16.02.2019
Overall impression

Positive:

Sehr gutes Personal, romantisches Haus mit geschmackvoller Ausstattung, exzellente Küche, schöne Lage

Negative:

Sehr straffe Matratzen

Visitors, on 12.02.2019
Overall impression

Positive:

Ambiente

Negative:

Personal hat sich vor den Gästen gestritten.

Karin Benck, on 12.02.2019
Overall impression

Positive:

Das Hotel selbst ist sehr stilvoll u. hat Charme.

Negative:

Das Personal ist bemüht, könnte aber in einem 4-Sterne Hotel noch etwas freundlicher u. professioneller sein

Visitors, on 12.02.2019
Overall impression

Positive:

Die Atmosphäre des Hauses, besonders die Räume von Restaurant und Rezeption bzw. Lobby. Top: das superleckere Essen zu angenehmen Preisen

Negative:

Die in unserem Zimmer sehr dunkel gestrichenen Wänden. Ausserdam fehlten bei den beiden Sesseln Stehlampen, um lesen zu können.

Visitors, on 07.02.2019
Overall impression

Positive:

Möglichkeit der Mitnahme eines Haustieres.
Die Freundlichkeit im Service.

Krafft, on 05.02.2019
Overall impression

Positive:

Professionelles, sehr freundliches Personal. Überall im Schloss frische Blumen geschmackvoll in Szene gesetzt. Sehr gutes Essen.

Negative:

Keine Minibar, Matratzen etwas zu hart.

Bärbel Nickstadt, on 29.01.2019
Overall impression

Positive:

Alles, toller Services, sehr ruhig, ich habe mich sehr wohl gefühlt, Zimmer hätte gößer sein können

Negative:

./.

Dominik, on 23.01.2019
Overall impression

Positive:

Das Essen

Negative:

Das Badezimmer

Visitors, on 16.01.2019
Overall impression

Positive:

die Küche (Abendessen/Menü) waren excellent

Anne Missal, on 14.01.2019
Overall impression

Positive:

Traumhafte Lage, stilvolles und wunderschön abgestimmtes Interieur, exzellentes Essen und sehr gutes Personal, welches super freundlich war, mitgedacht hat und uns versucht hat, alle Wünsche von den Augen abzulesen !!!!

Negative:

Zeitgleich mit unserer Buchung war eine Hochzeitsfeier im Schloss…

Schulte, on 12.12.2018
Overall impression

Positive:

Abendessen, Lage, Personal, Zimmer.

Negative:

Frühstück

Thomas, on 09.12.2018
Overall impression

Positive:

Umgebung
Essen

Negative:

keine Zimmereinigung
keine schöne Atmosphäre im Wellnessbereich

Brand, on 22.09.2018
Overall impression

Positive:

Gross Räume. Gutes, reichhaltiges Frühstück, gutes Ambiente, nette Bedienung.

Visitors, on 14.08.2018
Overall impression
Axel Rufft, on 26.07.2018
Overall impression

Positive:

Sehr individuelle und geschmackvolle Interior-Gestaltung sowohl der Zimmer als auch der öffentlichen Räume. Verwendung wertiger Materialen, individueller Einbauten/Möbel, vielfältige und ausgesuchte Kunstsammlung im ganzen Haus. Traumhafte Lage, gepflegte Anlage. Der hauseigene Konditor ist großartig, weiter so!

Negative:

In allererster Linie der unkoordinierte Service. Man merkt deutlich, dass einige ungelernte Kräfte dort arbeiten. Das ist im Grunde kein Problem aber offenbar hat niemand im Service die Leitung. Die Eigentümer/Pächter sollten Ihrer Gastgeberrolle mehr gerecht werden. Bei so einem kleinen Haus ist eine individuelle Gastgeberrolle möglich und würde die Gast-Gastgeber-Bindung deutlich stärken. Zumal die Eigner den ganzen Tag im Haus sichtbar sind aber offenbar direkten Gastkontakt scheuen. DRINGEND: bei schönem Wetter MUSS es möglich, dass draußen Service angeboten wird und zwar für ALLE Gäste. Das Haus steht in einem Park mit wunderschönem Seeblick natürlich wollen die Gäste so viel Zeit wie möglich draußen verbringen eben auch zu allen Mahlzeiten. Es fehlt auch an einem Angebot für Ruderboote, SUP oder Angeln. Schön wäre auch das Angebot von Picknick-Packages für den Strand oder für Boote. Alles in allem aber ein ganz wunderbares Hideaway für ein Wochenende. Vielen Dank

W. Riedel, on 27.03.2018
Overall impression

Positive:

Sie ist stilvoll eingerichtet, alles ist aufeinander abgestimmt. Die Möbel und die Bilder haben mir besonders gefallen. Wir hatten ein Zimmer mit Blick zum See , die Aussicht war wunderschön.

Negative:

Nichts

Ruth K., on 27.02.2018
Overall impression
Simone Diedrich, on 24.01.2018
Overall impression

Positive:

Sehr gute Gestaltung der Räumlichkeiten.

Christian Wittbold, on 22.01.2018
Overall impression

Positive:

Der sehr positive Gesamteindruck: Haus, unmittelbare Umgebung, Landschaft

Negative:

Das haus wird noch mehr gewinnen, sobald der Wellness-Bereich umgebaut sein wird

Klaus Lehmann, on 17.01.2018
Overall impression

Positive:

Freundlichkeit des Personal und die gute Küche

We offer you

pets-friendly Pet-friendly
Car parking
Restaurant
Wi-Fi
Sauna
From € 65,-
p.E./N, FR
This the lowest price of the day for two persons per night without any extra charges (number of persons is not considered for holiday flats/homes).
This is the lowest price based on the requested travel dates.
Show availability & price

This the lowest price of the day for two persons per night without any extra charges (number of persons is not considered for holiday flats/homes).

This is the lowest price based on the requested travel dates.

p.P. = per person, p.P./N = per person / night, p.E./N = per unit / night, EZ = Single room, DZ = double room, FeWo = holiday home, App. = apartment, Suite = suite, FR = Breakfast, HP = half board, VP = full board

The Hotel Schloss Reichenow is located approx. 70 km east of Berlin city centre and has 22 guest rooms, a restaurant with bar, wine cellar and terrace, a park with lake access as well as event and conference capacities for up to 150 people. A fitness and wellness area is available. In the restaurant with its cosy bar area, 40 seats and just as many on the large terrace, hotel guests and connoisseurs from the neighbourhood are equally welcome. The philosophy of the castle kitchen is uncomplicated and follows a clear mission: regional, sustainable, fresh and down-to-earth. The partners and suppliers supply the hotel with products from close proximity, much is homemade and everything is delicious. From the jam to the cheese, from the sausage to the smoked fish from our small, castle-owned smokehouse - the guests will be thrilled. The internationally inspired selection of wines and spirits was no less demanding and quality-conscious. Look forward to newly composed and surprisingly interpreted classics of Berlin and Brandenburg cuisine, full-bodied wines and the best cocktails from all over the world. The grand ground floor with its spacious hall, the upper floor with its bright gallery and Steinway grand piano, the library and two well-equipped seminar rooms make Schloss Reichenow an excellent venue for events and conferences. An exclusive use is possible from 150 persons in the castle up to larger open air events in the park. Schloss Reichenow is situated directly on a small bathing lake, embedded in the idyllic landscape of the Oderbruch, which encourages sporting activities. Extensive walks, bike tours with bikes from the hotel's own bike rental, swimming or running - there are no limits to your zest for action. Riders and golf enthusiasts will also get their money's worth in the surroundings of the castle and are eagerly awaited at Gut Reichenow, the Klosterdorf riding facility and the Schloss Wilkendorf golf course.
Continue readingcollapse
  • Hotel Schloss Reichenow - Zimmerbeispiel
  • Schloss Reichenow
  • Schloss Reichenow_Winter
  • Sauna
  • Ruhebereich
  • Anwendungsbereich
  • Hotel Schloss Reichenow - Restaurant
  • Hotel Schloss Reichenow - Bar und Restaurant

The Hotel Schloss Reichenow is located approx. 70 km east of Berlin city centre and has 22 guest rooms, a restaurant with bar, wine cellar and terrace, a park with lake access as well as event and conference capacities for up to 150 people. A fitness and wellness area is available. In the restaurant with its cosy bar area, 40 seats and just as many on the large terrace, hotel guests and connoisseurs from the neighbourhood are equally welcome. The philosophy of the castle kitchen is uncomplicated and follows a clear mission: regional, sustainable, fresh and down-to-earth. The partners and suppliers supply the hotel with products from close proximity, much is homemade and everything is delicious. From the jam to the cheese, from the sausage to the smoked fish from our small, castle-owned smokehouse - the guests will be thrilled. The internationally inspired selection of wines and spirits was no less demanding and quality-conscious. Look forward to newly composed and surprisingly interpreted classics of Berlin and Brandenburg cuisine, full-bodied wines and the best cocktails from all over the world. The grand ground floor with its spacious hall, the upper floor with its bright gallery and Steinway grand piano, the library and two well-equipped seminar rooms make Schloss Reichenow an excellent venue for events and conferences. An exclusive use is possible from 150 persons in the castle up to larger open air events in the park. Schloss Reichenow is situated directly on a small bathing lake, embedded in the idyllic landscape of the Oderbruch, which encourages sporting activities. Extensive walks, bike tours with bikes from the hotel's own bike rental, swimming or running - there are no limits to your zest for action. Riders and golf enthusiasts will also get their money's worth in the surroundings of the castle and are eagerly awaited at Gut Reichenow, the Klosterdorf riding facility and the Schloss Wilkendorf golf course.
Continue readingcollapse
  • Hotel Schloss Reichenow - Zimmerbeispiel
  • Schloss Reichenow
  • Schloss Reichenow_Winter
  • Sauna
  • Ruhebereich
  • Anwendungsbereich
  • Hotel Schloss Reichenow - Restaurant
  • http://image.tomas.travel/tmb/repository/TMB00020080000264815/TBX00020050000221441/TMB00020080055133264.jpg


Availability & prices


Ad.

Child 1

Child 2

Child 3

Child 4


No result found
We could not find any offer matching your search request. Our recommendation: To refine or change your query, use the information on availability, occupancy, minimum stay and arrival days.
Maintenance work
Due to maintenance work, our online booking platform is currently unavailable. Please try again later or send us your enquiry - thank you.
Maintenance work
Due to maintenance work, our online booking platform is currently unavailable. Please try again later - Thank you.

Your enquiry to the information and agency service regarding:
,

Thank you for your enquiry.

Fields selected with * are required fields and have to be completed.

Thank you for your enquiry!

In case your enquiry did not result in a booking, we will be getting in touch with you as quickly as possible during our service hours from Monday to Friday from 9 a.m. - 6 p.m.

We are also glad to answer all of your questions surrounding the State of Brandenburg at (+49)(0)331- 200 47 47. Please send us an e-mail at service@reiseland-brandenburg.de.

Your information and travel agency service Brandenburg

Your request was not successful!

Please try again later. Thank you.

Your information and travel agency service Brandenburg

59.0
79.0
59.0
79.0
189.0

What to know ...

Arrival/departure

  • Check in: from 2 pm. Check out until 11 am.

Continue reading Collapse

Arrival description

  • By car: autobahn A10 - From Berlin-Hellersdorf / Strausberg, direction Strausberg, not Strausberg city centre but further in the direction Wriezen via Prötzel. Public transport: Bus 927 direction Wriezen or suburban railway (S-Bahn) S5 direction "Strausberg Nord."

Continue reading Collapse

Arrival planner

Neue Dorfstraße 1

15345 Reichenow-Möglin

Weather Today, 24. 2.

4 8
Light rain throughout the day.

  • Tuesday
    3 10
  • Wednesday
    2 6

Brochures

Tourist information

Tourismusverband Seenland Oder-Spree e.V.

Ulmenstraße 15
15526 Bad Saarow

Tel.: +49 (0) 33631-868100
Fax: +49 (0) 33631-868102

Weather Today, 24. 2.

4 8
Light rain throughout the day.

  • Tuesday
    3 10
  • Wednesday
    2 6

All information, times and prices are regularly checked and updated. Nevertheless, we can not guarantee the accuracy of the data. We recommend that you inquire about the current status by phone / e-mail or via the provider's website before your visit.

Share this site with friends:
Share this site with friends:

Thank you for your enquiry!

In case your enquiry did not result in a booking, we will be getting in touch with you as quickly as possible during our service hours from Monday to Friday from 9 a.m. - 6 p.m.

We are also glad to answer all of your questions surrounding the State of Brandenburg at (+49)(0)331- 200 47 47. Please send us an e-mail at service@reiseland-brandenburg.de.

Your information and travel agency service Brandenburg

Your request was not successful!

Please try again later. Thank you.

Your information and travel agency service Brandenburg

Thank you for visiting www.brandenburg-tourism.com

This website has been developed with the latest technology. Unfortunately, you are using a browser that does not meet the latest technical requirements.

We therefore ask you to use an alternative browser (E.g. Google Chrome, Firefox or Edge) and we hope you enjoy browsing our website.